Németek és németalföldiek a Kárpát-medencében – Hungarikumokkal a világ körül 8/1.
A nyolcadik évad első epizódjában négy külföldi származású személyt mutatnak be, akik a Kárpát-medencében leltek otthonra.
Az áruházláncok az alacsonyabb beszerzési árakkal magyarázzák, hogy meglépték az árak csökkentését.
Hosszú összefoglalót közölt az Index arról, hogy milyen termékek ára és mennyivel csökken a kiskereskedelmi láncok elmúlt hetekbeli lépései nyomán.
A sort a Spar nyitotta, amely két hete jelentette be, hogy reagálva a lakosság elmúlt időszakban tapasztalható spórolására, árcsökkentésbe kezd.
Jelenleg így néz ki a folyamatosan bővülő listájuk.
Március 27-e hétfőtől
A Lidl már január elsején elkezdte ármérséklő programját.
„A a tej és tejtermékek esetében többek között többféle vaj, sajt és tejföl, a 18-féle pékáru közül például az 1 kg-os szeletelt fehér kenyér, valamint a nosztalgiakifli lett olcsóbb, de a rizs, a baromfirudacska és a vegyes virágméz mellett a száraztészták, a szendvicsfeltétek, a fűszerek, tisztító- és tisztálkodószerek, babaápolási termékek és gyümölcslevek között is megtalálhatók az árcsökkentett termékek” – írta a vállalat.
Az Aldi is lépett, miután február elején alacsonyabb beszerzési árakat ért el: a német áruházlánc 20 százalékkal csökkentette a legnépszerűbb vajtermékei árait, márciusban pedig 20-23 százalékkal olcsóbban kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait. Januártól összesen száz termék árát csökkentették.
A CBA szintén azt közölte, hogy a saját márkás és az akciós termékek forgalma a korábbi időszakhoz képest jelentősen emelkedett, továbbá jelentős mértékű árcsökkentést hajtottak végre a trappista sajtoknál és a vajaknál, így a CBA és a Príma üzletekben több mint 20 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak.
A CBA hangsúlyozta: amennyiben újabb termékkörök beszerzési ára csökken, akkor az abból fakadó árelőnyt teljes egészében érvényesítik a polci áraikban is.
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László